دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences



کتابخانه پردیس بین الملل
دسترسی آزمايشي به VPN جديد.......... برای دسترسی به محیط جدید پایگاه اطلاعاتی PUBMED از لینک زیر استفاده نمایید:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov ............ دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی Reaxys , Ovid , Embase , ScienceDirect , Clinical Key به پایان رسیده است.




خط مشی کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی ایران

 | تاریخ ارسال: 1397/4/9 | 
چشم انداز
 کتابخانه الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  ایران تلاش می کند در راستای چشم انداز تعریف شده در برنامه راهبردی دانشگاه که در نظر دارد جزء یکی از دانشگاههای برتر کشور در تولید علم و توسعه فناوری، برخوردار از جایگاه معتبر در بین  دانشگاههای علوم پزشکی  تیپ یک و  در راستای دانشگاه های نسل سوم حرکت کند. در همین راستا مأموریت کتابخانه الکترونیک دانشگاه تقویت آموزش، پژوهش و فعالیتهای پژوهشی دانشگاه  و حمایت از تلاشهای دانشگاه در جهت ارتقای رتبه در سطح ملی و بین المللی ، از طریق تهیه ، توسعه و تسهیل دسترسی  به منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز دانشگاه و مدیریت بهره برداری از این منابع است.

اهداف و ماموریت
 هدف اصلی کتابخانه الکترونیک دانشگاه ، کمک به ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه از طریق تامین منابع اطلاعاتی الکترونیکی لازم و کافی و فراهم نمودن محیطی مناسب جهت استفاده از این منابع در راستای آموزش و پژوهش در کوتاهترین زمان و مفیدترین شرایط ممکن است.
بنابراین وظایف زیر برای کتابخانه الکترونیک دانشگاه در نظر گرفته شده است:
  1. فراهم آوری و گردآوری مواد کتابخانه ای الکترونیکی و ارائه خدمات دسترس پذیری منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز پژوهشگران دانشگاه
  2. راهنمایی و آموزش کاربران در بازیابی و استفاده از منابع اطلاعاتی و ارائه خدمات اطلاع رسانی و مرجع به کلیه مراجعان به صورت آنلاین و پست الکترونیکی
  3. تهیه محتوا و روزآمد سازی وب سایت کتابخانه الکترونیک
  4. تهیه فایل راهنما و بروشور به منظور اطلاع رسانی کاربران از منابع و خدمات کتابخانه الکترونیک
  5. مدیریت و نظارت بر نرم افزار جامع کتابخانه ای تحت شبکه دانشگاه
  6. تدوین خط مشی و آیین نامه­ های لازم در ارتباط با فعالیت­­های کتابخانه الکترونیک و تهیه برنامه­­ های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

دفعات مشاهده: 5005 بار   |   دفعات چاپ: 259 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر